- Het aantal dagelijkse gebruikers van Meta’s nieuwe app Threads is fors gedaald, maar influencers en merken zijn nog steeds erg actief op het platform.
- Uit een nieuw onderzoek van influencer-marketingplatform Izea blijkt dat 54 procent van de influencers al gesponsorde content op Threads heeft geplaatst.
- Dit zijn de vier belangrijkste punten uit het onderzoek naar Threads door Izea.
- Lees ook: Threads versus Twitter – dit weten we over de apps
Hoewel het aantal dagelijks actieve gebruikers op Threads, volgens recente gegevens van Sensor Tower, sinds de razendsnelle lancering met naar schatting 70 procent is gedaald, zijn veel influencers en merken nog steeds erg actief op het nieuwe social media platform.
Threads, eigendom van Meta, debuteerde op 5 juli en had in de eerste maand meer dan 100 miljoen gebruikers. Veel van die gebruikers waren influencers, ontwerpers en grote bedrijven.
Volgens een onderzoek van het influencer-marketingplatform Izea meldden social media influencers, die al op andere platforms zoals TikTok, YouTube en Instagram zaten, zich snel aan voor de nieuwe app.
Bijna 55 procent van de influencers zei tegen de onderzoekers dat ze al in juli gesponsorde content hebben geplaatst op Threads.
Influencers zoals Kristen Bousquet zijn betaald door merken om bepaalde diensten of producten te promoten, waardoor de nieuwe app direct een bron van inkomsten werd voor content creators.
Die trend zal zich naar verwachting voortzetten, want een derde van de influencers zegt dat ze van plan zijn om in de nabije toekomst gesponsorde content op het platform te plaatsen, aldus het rapport van Izea.
Izea ondervroeg 1.230 social media gebruikers in de Verenigde Staten, waarvan 29 procent influencers zijn. Het doel is om beter inzicht te krijgen in hoe het platform zich ontwikkelde tijdens de eerste tien dagen van z'n bestaan.
Ongeveer 30 procent van de ondervraagde gebruikers is tussen de 45 en 60 jaar oud en ongeveer 45 procent zijn tussen de 18 en 44 jaar oud.
Hier zijn 4 belangrijke punten uit het rapport van Izea:
- Influencers meldden zich massaal bij Threads aan. Ongeveer 61 procent van de ondervraagde influencers meldde zich aan bij Threads binnen de eerste tien dagen na de lancering. Volgens de gegevens van Izea waren influencers en content creators eerder geneigd om zich aan te sluiten bij Threads dan 'normale' gebruikers van sociale media.
- Gesponsorde posts vinden nu al hun weg naar Threads. Volgens Izea staat 84 procent van de influencers open voor het maken van gesponsorde Threads-posts en 54 procent zegt dat ze al betaalde content hebben gepost op de nieuwe app. Ongeveer 30 procent van de influencers zegt dat ze van plan zijn om in de nabije toekomst betaalde Threads-posts te maken.
- Het gebruik van Threads neemt af. Volgens het onderzoek van Izea gaf slechts 21 procent van de gebruikers aan de Threads app nog steeds actief te gebruiken. Bijna 25 procent van de nieuwe gebruikers gaf aan dat ze hun account hadden gedeactiveerd of verwijderd binnen de eerste 10 dagen na de lancering van Threads.
- Sommige gebruikers en influencers hebben hun bedenkingen bij Threads. Hoewel ongeveer 50 procent van de Threads-gebruikers in het onderzoek van Izea aangeeft dat het feit dat Meta de eigenaar van Threads is, hun mening over de app positief beïnvloedt, zegt 28 procent dat dit juist een punt van zorg voor hen is. Tot de grootste zorgen van de ondervraagden behoren problemen met de bescherming van privacy en data.